lördag 7 mars 2020

UPPFÖLJNING! Utdelningsmatta


Nu är det lite mer än 2 år sen jag gjorde min senaste uppföljning av min utdelningsmatta och det har faktiskt hänt en hel del. Då i Feb 2018 hade jag 96st utdelningsdagar och nu i mars 2020 ligger jag på hela 196st utdelningstillfällen, vilket innebär att jag inkasserar utdelning mer än varannan dag under årets 365dagar. Även om det kanske inte sker i realiteten, då vissa bolag delar ut samtidigt, så är det ändå en ganska häftig tanke. Känslan av att det trillar in pengar på kontot varannan dag gör mig alldeles varm i kroppen och det finns inget bättre än att vakna upp på morgonen och se push-notiserna på mobilen från Avanza och Nordnet, om att utdelningen anlänt i depån. Det finns tristare sätt att starta sina tidiga morgnar, innan man skall samla ihop ungarna och sedermera ta sig till jobbet.

Hörde på Penserpodden idag att antal Corona fall faktiskt inte ökar utan snarare minskar. Ingen bild som skräck-media presenterar precis. Återstår bara att se hur länge börsen skall fokusera på Corona. Jag Kill-gissar, att när den värsta oron lagt sig angående Corona viruset har vi nog en riktigt ljus börs-framtid framför oss med centralbanker som pumpar in pengar i system och sänker räntorna. Detta borgar för en ordentlig uppgång, när väl röken av Corona lagt sig. Med denna Kill-gissning i bakhuvudet, så har jag köpt på mig mer aktier under de röda börsdagarna och kommer fortsätta göra så tills vi vänder upp igen.

Dags att tvåla till Sirius i cupen idag.

Ha d gott
/Glenn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar