måndag 4 maj 2020

UPDATE April! Världens kortaste…


Månadsuppdatering

Trots en fin börsmånad bakom oss, är ens energinivå oerhört låg för tillfället. Corona-epidemin suger sakta men säkert ur all ens livsglädje och dysterkvist som jag är ser jag ingen direkt ljusning komma inom överskådlig tid. Bara att bita ihop och hoppas att jag har fel och att vi snart kan lägga den här skiten bakom oss.

Portföljen och börsen har i alla fall gått som tåget under april månad, vilket inneburit att portföljen klivit över en miljon. Dock ser jag mig inte som miljonär ännu eftersom jag har en skuld till mig själv på 170.000SEK som skall betalas tillbaka för ett bilinköp. Planen är att börja skala av portföljen med de överskridande beloppen och därmed försöka hålla portföljen konstant runt miljonen året ut. Detta innebär också att allt nysparande är inställt tills vidare och kan endast bli aktuellt igen om börsen tar ett rejält kliv ner igen.

Maj månad började med en riktig rökare nedåt(-4,50%), så faran för en ny tur nedåt är knappast avvärjd trots den fina återhämtningen under april månad.

Indextävling
Glenn VS OMXSPI             +8,68% VS  +6,79% (2 – 2)

Kassaflödestävling
Utdelning VS Optionspremier              6.261kr VS 5.355kr (2 – 2)

Kolla in portföljen samt mitt uppdaterade utdelningsschema.

Innan jag avslutar vill jag också passa på att ge Er ett Netflix tips på en väldigt bra och underhållande serie, nämligen La Casa De Papel. Har Ni inte sett den ännu, så kan den kanske pigga upp i en annars rätt trist vardag.

Ha d gott!
/Glenn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar