fredag 19 mars 2021

Lösen 19 mars, Hamsik feber.

Det slog verkligen ner som en bomb när det stod klart att Marek Hamsik kritat på för de blåvita kamraterna. Även om det bara är ett korttidskontrakt kan denna värvning betyda en hel del för klubben, som varit rejält på dekis de senaste åren. Inte minst kommer intresset kring klubben att öka och ungdomarna i föreningen kommer få en riktig stjärna att se upp till. Misstänker att Hamsik-frillan lär finnas på var och varannan pöjk på skolgårdarna runt om i GBG området. 

Nu över till själva summeringen av lösendagen den 19 mars. 

Även om jag inte kom upp i lika fina siffror som under februari månad är jag ändå väldigt nöjd. Blev i stort sett löst på samtliga av mina call-kontrakt, utom Astra och Boliden. Alla mina utställda puts förföll också värdelösa, så nu sitter jag med ordentlig kassa inför april lösen. 

Börsen rör sig för tillfälligt på ”All time high” nivåer och OMXSPI är för närvarande upp +6,78% bara under mars månad. Det är alltså nästan en genomsnittlig årsavkastning vi mäktat med de senaste tre veckorna, vilket borde borga för en rödare börs fram till månadsskiftet. Det känns för tillfälligt som att jag kommit rätt i börsgungan och att det bara rullar på. Återstår dock att se om det håller i sig fram till nästa lösen i april.

Det totala kassaflödet för månaden landade på 34.478kr, uppdelat enligt följande intäktsströmmar:
Utdelningar: 1.260kr
Optionspremier: 15.508kr
Kursvinster vid lösen: 15.710kr
Trading: 2.000kr

Årets kassaflöde vid lösen varje månad:
januari: 23.800kr
februari: 43.135kr
mars: 34.478kr

Det känns verkligen som att jag är någonting på spåren här och att min pensionering rycker allt närmare. 

Trevlig helg
/Glenn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar