måndag 30 november 2020

UPDATE November! Allsvenskan 2021 är klar…

Äntligen kan man andas ut och se fram emot en avslappnad avslutningsmatch mot Sirius på söndag. De Blåvita kamraterna gjorde nämligen sin plikt och avfärdade Östersund på bortaplan utan några större bekymmer och säkrade därmed Allsvenskt spel säsong 2021. Skönt att killarna tog sig samman och att vi nu kan blicka fram mot ytterligare en allsvensk säsong, som drar igång igen under våren 2021. Förhoppningsvis har vi glömt allt om pandemi och publikfria matcher fram till dess. Dock är det mycket som talar för att första halvan av 2021 kommer fortsätta att överskugga våra liv i pandemins fotspår.

Det känns som att tomten kom tidig i år, då börsens OMXSPI rusat 11,19% under november månad. Förmodligen innebär det att vi har en liten rekyl att vänta under årets allra sista månad. För visst vore det ironiskt, om vi får en börs som går över 10% på årsbasis under ett år som detta med alla de problem vi haft i spåren av pandemin. 

Portföljen har likt börsen tuggat på bra under november månad, även om det under stora delar av 2020 mest känt som att den bara står och trampar vatten. Dessutom kommer jag med all sannolikhet att missa mitt årsmål, att nå 1 miljon kronor i portföljvärde. Tvärtom lutar det åt att jag går minus i år när bokslutet görs den 31 december, detta tack vare uttag(Gud förbjude) från portföljen under årets gång. 

Även om jag inte når mitt mål om ett portföljvärde på 1 miljon kronor, så fortsätter i alla fall kassaflödena att strömma in och det är bara att gratulera optionspremierna till ett fint år, trots haveriet i mars månad. Sticker redan nu ut hakan och sätter upp ett mål om att inkassera 100.000SEK i premier under 2021. Det borde inte vara en omöjlighet att snitta runt 10.000SEK i månaden, vilket hade varit fantastiskt glädjande. Skulle vi sen också få ett normalt utdelningsår, så säger jag inte nej tack till det heller. 

Indextävling
Glenn VS OMXSPI 12,84% VS  11,19% (6 – 5)

Kassaflödestävling
Utdelning VS Optionspremier 309kr VS 16.573kr (3 – 8) 

Kolla in portföljen samt mitt nya uppdaterade utdelningsschema.

Avslutningsvis, till minne av Sven Wollter. 

Så Gud skapade Änglarna

Ha d gott
/Glenn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar