fredag 21 maj 2021

Lösen 21 maj, Varannandags miljonär.

Just nu är vi inne i en väldigt slagig period, där börsen är upp +1,5% ena dagen för att nästa dag falla tillbaka med -2%. Det är främst tillväxtbolag som tagit stryk och särskilt dem som inte kan visa någon vinst på sista raden i deras rapporter. 

För Glenns del har portföljen backat tillbaka något, vilket medfört att portföljen ligger och pendlar just runt miljonen. Största anledningen till raset är den snedgunga i Evolution som jag snurrat in mig i. Men ingen ide att gripas av panik då jag räknar med att EVO snart återhämtar sig kursmässigt. 

Annars känns börsen just nu väldigt svag och jag tror att jag få rätt i min profetia att maj månad blir årets första negativa börsmånad, när det kommer till själva OMXSPI indexet. 

Runt 1 miljon kronor har använts under själva lösenperioden, där både premier och utdelningar trillat in och månadslönen från börsen denna månad ser därmed ut som följer:

Det totala kassaflödet för månaden landade på 39.269kr, uppdelat enligt följande intäktsströmmar:

Utdelningar: 9.096kr
Optionspremier: 20.978kr
Kursvinster vid lösen: 2.390kr
Trading: 6.805kr

Årets kassaflöde vid lösen varje månad:

januari: 23.800kr
februari: 43.135kr
mars: 34.478kr
april: 30.326kr
maj: 39.269kr

Månadssnitt: 34.201kr


Krossa Skansen!!
/Glenn


5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det är rätt så fantastiskt. Känns som man hittat en liten genväg till sin frihet.

      Radera
  2. Imponerande sa Bill!

    Är inte säker på att det är något för mig ännu, men om du inte redan skrivit det vore en optionsskola toppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har några optionsskolan inlägg från 2018 som du kan kika på, men annars rekommenderar jag dig att lyssna in på optionspodden med Carl Björkegren från avsnitt 1. Då får du rätt bra grundläggande kunskaper.
      Mvh
      Glenn

      Radera
  3. Kolla in tastyworks.com för optionsutbildning/ strategier

    SvaraRadera