fredag 28 april 2023

Update april, Nu boostar vi portföljen...

April är nu avklarat och Glenn-portföljen fortsätter att sopa banan med OMXSPI indexet. Denna månad var det dock inte portföljens tungviktare EVO som drog portföljen förbi index utan snarare de övriga småskvättarna. Efter aprils lösendag, så blev portföljen än mer koncentrerad och kassan än större. Portföljen består nu endast av 10st bolag och Glenn jobbar febrilt med att ställa PUTS för att bli löst och därmed sysselsätta kassan.

Börsen verkar generellt sett må ganska så bra just för tillfälligt, då Q1 rapporterna har kommit in något över förväntan för de stora bolagen. Vi får väl se hur kommande månad blir och kanske är det snart dags för Glenns första negativa månad för året. Maj månad brukar vara en tuff börsmånad, då många utdelningar avskiljs från bolagen.

En nyhet för Glennportföljen denna månad är att Glenn startat ett Friends & Family Office, för att boosta portföljen och inkasserandet av premier. Villkoren är väldigt enkla och är enligt följande: En andel=50.000kr och för detta får man 500kr i avkastning varje månad. Glenn står för hela risken på nedsidan och betalar tillbaka 50.000kr när insättaren så önskar. I gengäld tar Glenn eventuellt överskott om börsen skulle fortsätta uppåt. Mest en kul grej för att få vänner och familj med på tåget och jag tänker mig att jag kan ta in 5-6 andelar innan det blir allt för risky business om börsen skulle störtdyka.

Av någon anledning har optionerna för Kinnevik försvunnit från DeGiro och jag kommer därför att börja sälja av dessa aktier när Kinnevikskursen når över 170kr.

Månadens topp 5:

1. Balder +20,76%
2. Kinnevik +15,28%
3. Castellum +11,28%
4. Kindred +11,08%
5. EQT +10,12%

Indextävling

Glenn VS OMXSPI +2,93% VS  +2,01% (4 – 0)
Glenn VS OMXSPI +23,53% VS  +9,82% (Årsbasis)

Kassaflödestävling
Utdelning VS Optionspremier 8.975kr VS 26.315kr (0 – 4)
Utdelning VS Optionspremier 12.722kr VS 89.455kr (Årsbasis)

Kolla in portföljen samt mitt nya uppdaterade Premier & Utdelningar.

Kom igen nu BLÅVITT, gör nu mål i alla fall!!!
/Glenn  

Reklam (Affiliatelänkar)

DeGiro
Ta chansen och börja trejda optioner via DeGiro. Just nu får Ni en voucher värd 1.000kr, som kan användas för transaktionskostnader om Ni använder min sponsrade länk: Öppna konto hos DeGiro och börja trejda optioner

För protokollets skull skall jag också nämna att jag får 500kr för varje nyreggat konto som kommer via min sponsrade länk ovan.

Airtrack Nordic
Dottern fick en Airtrack att göra volter på i julklapp och nu har du chansen att få 10% rabatt på ditt inköp om du använder denna länk: 10% rabatt Airtrack Nordic

YouGov
Deltag i marknadsundersökningar och tjäna poäng som kan inlösas mot diverse presentkort. Registrera dig idag via denna länk: Kom igång med marknadsundersökningar och börja tjäna poäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar