onsdag 1 maj 2024

Update April! Det rullar på...

Q1 rapporterna har nu trillat in för samtliga av mina bolag i portföljen förutom Maersk då, som rapporterar imorgon den 2 maj. Det har som brukligt varit ömsom vin och ömsom vatten gällande rapporterna, men överlag har mina bolag klarat sig okej. Portföljen fortsätter att rulla på uppåt och stängde återigen månaden på fina +3,38% medans OMXSPI stängde månaden på negativt territorium, nämligen på -0,60%. 

Jag fick ett nytt innehav i portföljen på grund av att Maersk knoppade av en bogseringsfirma vid namn SVITZR. Jag kommer att med största sannolikhet sälja av detta bolag, då man inte kan ställa ut optioner mot det. Så inför maj månad kommer jag att addera denna försäljning till mitt månatliga kassaflöde likt en utdelning. 

En annan sak som hände under april månad var att Glenn slog sitt utdelningsrekord. Tidigare årsrekordet från 2020 på 30.083kr slogs alltså när Bolidens utdelning trillade in och nya årsrekordet lyder numera på 32.679kr and to be continued.

Det är första maj idag, men för Glenn finns det ingen tid för några sosse-tåg, då trädgården skall fixas med gräsklippning, diverse rensningar, rengöring av trädäck med mera. Dessbättre ser det ut som att vi faktiskt får ett väldigt fint vårväder att genomföra dessa sysslor i.  


Och här kommer som vanligt månadens största bidragstagare.

Månadens topp 5:

1. Boliden +23,84%
2. Astra Zeneca +15,08%
3. Maersk +12,52%
4. LVMH -7,11%
5. EVO -7,41%

Indextävling

Glenn VS OMXSPI +3,38% VS  -0,60% (4 – 0)
Glenn VS OMXSPI +32,23% VS  +6,10% (Årsbasis)

Kassaflödestävling
Utdelning VS Optionspremier 12.345 kr VS 27.385kr (0 – 4)
Utdelning VS Optionspremier 32.679 kr VS 227.085kr (Årsbasis)

Kolla in portföljen samt mitt nya uppdaterade Premier & Utdelningar.

UT i vårsolen mina vänner!
/Glenn
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar