lördag 31 mars 2018

UPDATE Mars! Påskharen levererar många fina ägg…


Engvall är klar! Allsvensk premiär! Utdelningssäsongen är här!

Just nu är man som ett litet barn igen. Kommer Ni ihåg den där känslan man hade dagen innan själva Julafton. Förväntningarna och drömmarna som man gick och grunnade på. Det är precis dessa känslor som just nu bubblar runt inom mig denna Påskafton. För imorgon(1 april) kickar Allsvenskan igång och givetvis kommer Glenn att vara på plats på Vångavallen, för att heja fram de Blåvita kamraterna.

Men inte är det bara den Allsvenska premiären som gör att man mår extra prima, för nu börjar även utdelningssäsongen(mars-maj) på allvar. Det finns väl inget bättre än när det trillar in utdelningar på kontot var och varannan dag och kan vi till detta också få lite varmare vårväder, är väl lyckan formligen total.

Portföljen har klarat sig hyfsat (+1%) under mars månad, trots att det skakat till några gånger och jämför man med OMXSPI index som backat -2,47% under samma period så kan man inte vara annat än nöjd.

Det har blivit en del förändringar i portföljerna under mars månad. Mina Betsson och Tele 2 optioner gick till lösen, så därav har dessa innehav sålts av. Sen har jag också kommit till insikt att jag endast skall äga bolag som ger utdelning och därför fick ”hajpade” Cannabis aktien också säljas av med en liten vinst.

Cloetta och Intrum har gjort come back i barnportföljen och sen har jag även lagt till ännu mer choklad i barnportföljen i form av Mondelez, som bland annat äger brands som Marabou, Toblerone, Milka m.m.

Passade även på att köpa in General Mills till utdelningsportföljen efter att aktien rasat ganska mycket den sista tiden. General Mills äger bland annat Häagen-Dazs, som jag är kraftigt beroende av under sommarmånaderna. (Favoriterna Belgian Chocolate & Strawberries and Cream)

Månadens raket aktie i portföljen får bli norska Tomra Systems (+17, 15%), som är världens största producent och leverantör av pantautomater. Dom har verksamhet i mer än 45 länder i Europa, USA och Syd-Amerika. Panta mera…


Kolla in portföljen samt mitt uppdaterade utdelningsschema.

Snart skiner Poseidon!

/Glenn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar