tisdag 16 november 2021

Plötsligt händer det!

Det är som bekant väldigt få som lyckas bli miljonärer eller rika genom spel. Majoriteten av de som "slösar" sina pengar på spel förlorar i slutändan mer kapital än de vinner. Å andra sidan, så gäller tesen: "Spelar man inte, kan man ej heller vinna", vilket är en fullständigt korrekt analys. 

Spel och dobbel var något Glenn ägnade sig en hel del åt i unga år. Det var Stryktips, V75, poker, Betfair etc som lockade mig. Det som triggade mitt spelande var oftast själva spänningsmomentet samt att chansen faktiskt fanns att bli rik på kuppen. Dock har spelandet bedarrat sedan jag 2016 började intressera mig för börsen och investeringar. Det har nog inte lagts en krona på spel de senaste sex åren, förutom möjligtvis som gåvor till till andra vid högtider som födelsedagar eller julaftnar. 

Alla som känner sig i risksonen av spelmissbruk borde växla över mot att börja investera istället. Kan inte tänka mig något bättre substitut och jag skulle dessutom vilja hävda att aktieinvesteringar är minst lika beroende framkallande som vilket spel som helst. Enda skillnaden är egentligen att man via aktieinvesteringar löper en större sannolikhet att faktiskt en dag bli miljonär än det gör att vinna högsta vinsten via ett lotteri. 

Den där kittlande känslan är ändå helt ofrånkomlig när du väl står där med dina två oskrapade trisslotter i handen och tankarna hinner sväva iväg för en kort sekund att ens liv kan förändras totalt inom 5min. Men som sagt tidigare spelar man inte, så kan man heller inte vinna eller för den delen uppleva själva spänningsmomentet. Men Glenn har via marknadsundersökningsföretaget YouGov funnit en lösning för att tillgodose sin spelådra.

Det är nu många år sedan jag signade upp mig hos YouGov för att deltaga i random marknadsundersökningar. För Er som inte känner till YouGov, så är det ett företag likt SIFO som genomför olika typer av marknadsundersökningar digitalt. För att få frivilliga deltagare till sina undersökningar lockar de deltagarna med s.k. YouGov points för varje genomförd undersökning. Dessa insamlade poäng kan sedermera lösas in mot presentkort(Huuray.se) hos diverse återförsäljare. Det finns oändligt med alternativ gällande presentkorten. Det går att finna allt från Zalando, Åhlens, H&M, Ving, McDonalds, Svenska Spel plus en hel drös till. 

Har under flera års tid gjort ett par undersökningar i veckan, mest bara för att det är kul. Därmed har jag samlat på mig en hel del poäng genom åren utan att lösa in dem mot några presentkort. Men när jag insåg att det erbjöds presentkort hos Svenska Spel väcktes iden om att jag faktist kan köpa triss via mina intjändade YouGov poäng. Det blir liksom Win win helt enkelt. Jag får tillbaka lite spänning i vardagen och dessutom kommer det inte kosta mig en krona. Och vem vet kanske jag kan skrapa fram ett belopp som påskyndar min resa mot ekonomiska frihet, även om det inte är särskilt sannolikt. 

Än så länge har mina insamlade YouGov poäng bidragit till 50st gratis trisslotter och den totala vinsten so far är blygsamma 780kr som oavkortat gått rakt in i portföljen. 

Så om Ni också är sugna på Gratis Triss i utbyte mot några minuters jobb för varje genomförd undersökning, ta då chansen och signa upp Er hos YouGov via min värvningslänk: YouGov.se

Normalt sett får du mellan 50-100poäng för varje genomförd undersökning och de tar normalt ca 5min att genomföra. Jag brukar kanske göra ca 3st i veckan. När man skrapat ihop 3500 poäng kan man växla in dessa mot ett presentkort till ett värde av 300kr, vilket i sin tur ger 10st Trisslotter hos Svenska Spel.

Må lyckan vara med Er
/Glenn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar