torsdag 29 februari 2024

Update Februari! Skottårsdagen...

Då var årets kortaste månad över och man kan nästan känna att våren är på ingång. Nu dröjer det nog inte allt för länge innan årets golfsäsong drar igång på allvar och då är det extra skönt att ischiasen börjat ge med sig. 

Något som jag inte nämt på bloggen i år är att jag är snusfri sen den 1 januari 2024, vilket faktiskt känns fantastiskt bra. Inte bara utav hälsomässiga skäl utan också av ekonomiska skäl. Varför spendera 1500kr i månaden på något som bara gör kroppen illa. Det krävs egentligen bara en enkel googling för att se all skit som nikotin ställer till med. Jag har slutat snusa vid ett flertal tillfällen och fallit tillbaka men denna gången känns det som det är på riktigt. Vet inte om det är för att man blir äldre som man blir mer mån om att ta hand om sin hälsa. Tanken om att till och med sluta med alkohol har tro det eller ej faktiskt också slagit mig nu när det har gått så bra med att sluta snusa, men där är vi inte riktig ännu. Men jag tror nog att jag från och med dagens datum även kommer dra ner på min alkoholkonsumtion då inte heller det är något vidare för kroppen. 

Nä, nog om moralpredikan. Låt oss istället se hur portföljen har gått under februari månad. Trots den korta månaden har Glenn haft en fantastisk börsmånad. Portföljen har ökat med hela 163.890kr(+8,95%) under månaden, vilket i jämförelse mot OMXSPI +3,73% får betraktas som en ren kross. Tyvärr så mäktade portföljen inte med att stänga februari på rätt sida om tvåmiljonersstrecket utan strax därunder. I numera sedvanlig ordning blev det heller inget måndadsspar denna månaden, men då är det extra trevlig att februari månad inbringat otroliga 86.455kr i premier.

Och här kommer månadens största bidragstagare.

Månadens topp 5:

1. Axfood +10,88%
2. Evolution +9,84%
3. EQT +8,29%
4. LVMH +7,77%
5. Carlsberg +7,54%

Indextävling

Glenn VS OMXSPI +8,95% VS  +3,73% (2 – 0)
Glenn VS OMXSPI +19,13% VS  +2,14% (Årsbasis)

Kassaflödestävling
Utdelning VS Optionspremier 0 kr VS 86.455kr (0 – 2)
Utdelning VS Optionspremier 0kr VS 125.305kr (Årsbasis)

Kolla in portföljen samt mitt nya uppdaterade Premier & Utdelningar.

"Oavsett om det är på fotbollsplanen eller inom investeringar, är strategi och uthållighet nyckeln till framgång."
/Glenn
   

2 kommentarer:

  1. Snyggt, får man fråga vilken metod du använder dig av när du ställer optioner? Ngn speciell dag i veckan också kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Penser,

      Min grundstrategi är att ställa CC månadsvis dagarna efter lösen och rulla dessa framåt om så krävs.

      Gällande sålda PUTs, så görs dessa ofta dagar när underliggande är ner för dagen och om jag verkligen vill komma in i en aktie är jag väldigt aktiv med att ställa ut PUTs dagen innan lösen eller under själva lösendagen för att säkra mig om att jag kommer in i aktien.

      Jag försöker hålla det så simpelt som möjligt och inte komplicera det hela i onödan.

      Ha d gott
      /Glenn

      Radera